Dobrze być z kimś, w marzeniach, w cierpieniu, w życiu...

Wypełnij PIT przez internet i przekaż 1,5% podatku

Numer KRS: 0000234740

Relacja z wycieczki do Gniezna

10 sierpień
2017

10 sierpnia zabraliśmy naszych podopiecznych z hostelu na wycieczkę do Gniezna. Towarzyszył nam przewodnik PTTK pan Stefan Żurek. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Katedry Gnieźnieńskiej. Zobaczyliśmy słynne Drzwi Gnieźnieńskie ze scenami z życia św. Wojciecha, a także sarkofag ze szczątkami zamordowanego biskupa. Zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie pod pomnikiem Bolesława Chrobrego. Z Katedry udaliśmy się na Stary Rynek z grającą fontanną, zwiedziliśmy Kościół Franciszkanów z relikwiami błogosławionej Jolenty. Następnie udaliśmy się do stołówki UAM, gdzie czekał na nas smaczny posiłek. Po obiedzie ruszyliśmy dalej śladem początków Państwa Polskiego. Naszym celem był Ostrów Lednicki – prawdopodobnie miejsce Chrztu Polski. Na wyspę przepłynęliśmy promem. Zwiedziliśmy ruiny palatium i kaplicy oraz kościoła grodowego.